VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS POSĖDIS NR. 58

Nuo gegužės mėnesio atliekų tvarkymas gyventojams vidutiniškai kainuos trečdaliu mažiau, o kai kurioms gyventojų grupėms ši paslauga atpigs kone perpus. Tokį sprendimą priėmė Vilniaus miesto savivaldybės taryba. Tiksliau sprendimą priėmė ne dėl kainos mažinimo, o kad keisis atliekų tvarkymo kainodara – tad gali atsirasti naujų eilučių dėl ko reiktų kreiptis į savivaldybės administraciją ar nėra papildomai kaip nors piktnaudžiaujama. Skaičiuoklė galutiniame sprendime kažkodėl pasikeitė ir dabar ji tokia: https://sivasa.lt/lt/naudinga-informacija-ir-nuorodos/vietines-rinkliavos-skaiciuokle/ . Daliai gyventojų kurių gyvenamasis plotas didesnis paslaugos gali brangti (kukį išsakė motyvą ir priežastis nedėstysiu, nes jie tiesiog per daug ciniški), o pagal faktinį šiukšlių kiekį pilnos kainodaros dar ilgai nebus. Kadangi rinkliava nėra visiškai teisėta ir, dar daugiau, nėra pasiruošta, kad visiems rinkliava būtų teisingai taikoma, tai nuo kitų metų Sausio 1 d. keisis vėl tvarka ir bus įmokos. Permokos, kurios buvo iki šiol grąžinamos nebus ar bent jau dabar tikrai neplanuojamos. Mano siūlymu, šios nauja kitų metų būsimą tvarką perkelti į šių metų rugsėjį nebuvo palaikyta, nes darbuotojams ir vežėjams bus daug darbo… manau daugiau komentarų nereikia. Visgi, gerai tai, kad kai kuriems gyventojams turėtų atpigti šios paslaugos 🙂

Sostinės Tarybai pateikta iš naujo peržiūrėti naudojimosi „Statyk ir važiuok“ („Park & Ride“) aikštelėmis Vilniuje kainą. Pateikta svarstymui, kad nuo gegužės 1 d. keturis kartus sumažinti šiuo metu galiojantį 2 eurų už dienos bilietą mokestį iki 50 euro centų. Į mokestį įeitų parkavimas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje ir kelionės viešuoju transportu visą dieną. Tad apsimokės ne įsigyti dienos bilietą, bet gauti dienos bilietą už paliktą aikštelėje automobilį. Manau, kad netoliese savo kiemuose parkuojantys gyventojai galės pasinaudoti galimybe įsigyti dienos bilietą pigiau ir taip bus pateisintos aikštelės: 90 dienų bilietas be lengvatų kainuoja 72-81 Eur, tai čia gautųsi 45 Eur (? :). Beje, administracija džiaugėsi, kad viena aikštele jau naudojamasi dažniau, kuri kaip tyčia yra netoli Senukų prekybos centro (bet taip ir nutylėjo ar jie važiavo viešu transportu į centrą ar nuėjo į prekybos centrą…).

Eilinį kartą, kaip numetė kažkas repliką „tradicinis klausimas – reikia bendru sutarimu“, miesto taryba patvirtino privataus turto nusavinimą: savivaldybė perėmė į būtų kainą įskaičiuotą infrastruktūrą neatlygintinai (jeigu atsisakytų perduoti – tai savivaldybės įmonei, taip spėju tiesiogiai ar netiesiogiai, pavesta atsisakyti teikti paslaugas) ir jį perdavė savo akcinei bendrovei pasididindama savo dalies kapitalą (jau kaip vertingą turtą).

Patvirtintos stotelių pagal apreikalavimą taisyklės ir pagaliau jos tampa aiškesnės. Jų mieste yra sumažėję iki 6 (anksčiau buvo 10). Kol kas vis tiek tokių stotelių naudojimasis iki galo nėra aiškus: norit išlipti bus galima paspausti STOP mygtuką, o jei jis neveikia ar jo nėra – reiks prašyti vairuotojo, kad sustotų. Tuo tarpu vairuotojas pats įvertins ar stoti tokioje stotelėje, jeigu joje stovi žmonės. Miesto meras užtikrino, kad tokių stotelių nebus centrinėje miesto dalyje, bet galėtų jų daugiau atsirasti priemiesčiuose su galimybe naudotis ne piko metu. Visgi gerai, kad atsiranda jų reglamentavimas, nes atsiranda galimybė greičiau plėsti ir tankinti stotelių tinklą.

 

kada sprendimo procesai pakils į aukštesnį lygmenį?

Priimant savivaldos sprendimus paprastai būna aiškinamasis raštas, kuriame išdėstoma kokia nauda ir kokios galimos neigiamos pasekmės. Aišku, kad kas rengia tuos raštus – neigiamose pasekmėse mato daugiausia nereikšmingas detales, t. y. gerai, kad nors reikia apgalvoti ir įvardinti, bet tai tikrai nėra objektyvu. Toks mąstymas priveda prie to, kad jis pagrįstas argumentais, o kažkur taip yra ir mes taip darykim arba dar blogiau čia viskas gerai, ar kažkas ne taip vis tiek čia turi būti. Įsivaizduočiau aukštesnį sprendimų priėmimo lygmenį, kai būtų dar vienas informacijos šaltinis neįpareigojantis sprendimų priėmėjus, besivadovaujančiais savo principais, bet užtad informuojančias ir pateikiančias mokslu pagrįstas žinomų faktų išvadas ir alternatyvų galimas prognozes.