VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS POSĖDIS NR.53

Sostinės Taryba įgyvendindama teisės aktus ir tuo pačiu norėdama užtikrinti kokybišką atliekų tvarkymą ir kontrolę nusprendė, kad nauji atliekų vežėjai vilniečiams paslaugas pradės teikti jau kitų metų gegužės 1 dieną. Tokiu būdu nukeliama iš sausio 1 d. Norėta nustatyti balandžio 1 d., nes tai taip pat būtų termino pratęsimas, kuris yra numatytas tik kaip teisinė galimybė, bet pritarta, kad vis tiek terminas bus faktiškai nukeltas į gegužės mėnesį. Dauguma patikėjo, kad geranoriškai nebebus vilkinamas procesas. Taip pat Aplinkos ir energetikos komiteto prašymu sudarytas tikslus darbų pasiruošimo planas.

Nuo gegužės 1 dienos taip pat įsigalios vietinė dvinarė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą, tikintis, kad savaitės skirtumas problemų nesukels. Savivaldybės įmonės turės paruošti informacines sistemas, jas ištestuoti, įsigyti. Vežėjai turės pasiruošti tinkamai ir kokybiškai teikti paslaugas pagal naujas konkurso sąlygas – aprūpinti vilniečius konteineriais, juos sužymėti elektroniniais RFID žymekliais, įsigyti Euro 6 standarto šiukšliavežes, aprūpinti jas svėrimo įranga, instaliuoti GPS bei duomenų perdavimo sistemas. Iš viso yra numatyta 15 skirtingų rinkliavos dydžių: daugiabučiams ir individualiems namams, viešbučiams, gydymo, maitinimo bei kt. įstaigoms, sodininkų bendrijoms, nes kiekvieno jų veikla, turinti įtakos atliekų susidarymui, yra labai skirtinga, susidaro skirtingos jų aptarnavimo sąnaudos. Šiuo metu sostinėje vykdomas ES lėšomis finansuojamas požeminių ir pusiau požeminių konteinerių aikštelių įrengimo projektas, kurio metu mieste jau greitai atsiras daugiau kaip 600 modernių aikštelių. Jose gyventojams bus sudarytos visos sąlygos atliekų rūšiavimui.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdžio metu buvo po pateikimo priimtas siūlymas kreiptis į Nacionalinės žemės tarnybos vadovą prašant paimti visuomenės poreikiams žemės sklypą, esantį V. Mykolaičio-Putino g. 5. Šioje vietoje dabar stovi buvę Profesinių sąjungų rūmai, o Tarnybai priėmus šį sprendimą bei sklypui įgavus visuomenės reikmėms naudojamos teritorijos statusą, ateityje šioje vietoje atsiras daugiafunkcis kultūros centras. Procedūros metu bus nutraukta pastato savininko teisė naudotis žemės sklypu ir sumokėta kompensacija už pastatą, kuri bus apskaičiuota atliekant individualų vertinimą. Kadangi žemė yra valstybės nuosavybė, už ją pastatų savininkui atlyginama nebus. Šioje vietoje bus įgyvendinamas modernios koncertų salės projektas.

Blogesnė žinia miesto centro gyventojams ir ten dirbantiems. Vilniečiai įpareigoti naudotis dviračiais, viešuoju transportu ir Park&Ride, o tai siekiama daryti drastiškai sumažinant automobiliams stovimų vietų skaičių. NT statytojai susidariusiose laisvuose vietose galės centrinėje miesto dalyje ir aplink jį pastatyti daugiau butų, ofisų ir pan. Dauguma tarybos narių patikėjo, kad vienam butui bus galima sudaryti 1 automobilio stovėjimo vietos galimybę, jeigu ji bus požeminė. Tuo tarpu automobilių stovėjimo vietos neužilgo bus apmokestinamos didesniu tarifu ir kaip numatyta ankstesniuose sprendimuose keliama tiek, kad apie 10% visada būtų laisvų vietų.